csak álom volt

Gyógyító ez a kávé.

Ingrid Sjöstrand: Óriási termekben rohangáltunk

Óriási termekben rohangáltunk,
a srácok meg én.
Minden teremnek három ajtaja volt,
olyasfélék, mint az étteremben,
csak be kellett lökni õket.
A három közül kettõ
mindig koromsötétbe nyílt,
de a harmadik mögött újabb terem volt.
Rohantunk egyiktõl a másikig,
tovább, tovább,
de sose volt vége.
Álmodtál már ilyesmit?


Sminkeltem álmomban, Sáránál, mindkettőnk sminkkészlete ott hevert az asztalon. Fényes, világoskék réteget festettem a szemhéjamra, bele pedig rózsaszín csíkokat. Aztán új színért nyúltam és mire belenéztem a tükörbe a kék és a rózsaszín már eltűnt, de észre sem vettem, csak folytattam. Az orrnyergem felőli oldalára festettem a szememnek pirossal egy-egy pacát. Iszonyatosan nézett ki, ezért lemostam, és kihúztam fekete szemceruzával a szemem. Ekkor Sára mondott valamit, de már nem emlékszem, hogy mit. Sára sminkdobozának titkos rekesze volt az alján.


Ingrid Sjöstrand: Néha csontvázról álmodok

Néha csontvázról álmodok,
csak elindul felém,
jön közelebb, egyre közelebb.
Nem bírom tovább, visítok
és felébredek.
 - Csak álom volt -
mondja anya.Mintha sokat segítene,
hogy a szörnyûség itt belül van
és nem ott kívül.



0 megjegyzés: