Coco



Szilvike ajánlotta ezt a reklámot, a következőkkel:
"Kedvenc mert: Audrey Taotou játszik benne, Jean-Pierre Jeunet rendezte, Billie Holiday szól alatta ... és mert Chanel!"

És ennél nem is kell több. Chanel a legmeghatározóbb alak a divatvilágban, akár ruhákról, akár kiegészítőkről vagy parfümökről van szó. Nincs nő, aki ne álmodott volna valaha a mágikus "C"-ékkel és nincs nő, akin még soha ne lett volna egy "kis fekete mini". Ez ugyanis mind Chanel.

A Wikipédia a barátunk:
Akkoriban Chanelt és ruháit merésznek tartották: a fűzőt félredobta, haját fiúsan rövidre vágatta, férfinadrágot viselt, és hagyta, hogy a nap lebarnítsa bőrét. Vásárlói imádták ruháinak egyszerűségét és eleganciáját, ami éles ellentétben állt a kor komplikált és kényelmetlen öltözködésével. A divatlapok kezdtek rá felfigyelni, és Chanel jellegzetes dzsörzékosztümjei – kardigánszerű felsőrészükkel – divathóborttá váltak Párizsban. A 20-as és 30-as évek alatt rukkolt elő a "kis fekete ruhával", a hosszú hamis gyöngyfüzér kosztümékszerekkel, továbbá a strasszból, gyémántból, rubinból készült karperesekkel és melltűkkel. Női ruháihoz olyan anyagot választott, mint a tweed és a gabardin, amelyek addig a férfiaknak voltak fenntartva.

Chanel legzseniálisabb ötlete az volt, hogy létrehozta a világ első "mesterséges" parfümjét. 1921 – ben felkereste őt Ernest Beaux, a fiatal vegyész, aki már évek óta tanulmányozta az aldehideket. Ezek olyan szintetikus anyagok, amelyek a desztillálási folyamat során egyre erősödő természetes virágillatot fejlesztettek. Chanel beleegyezett, hogy kipróbáljon néhány mintát. Beaux különböző illatokat állított össze, amelyeket számozott üvegekben mutatott be neki. A legenda szerint Chanel az ötödik üveget választotta, mert az ötös volt a szerencseszáma. Hogy folytassa a babonát, 1921. május 5-én, az év ötödik hónapjának ötödik napján mutatta be az új parfümöt.

A Chanel N°5 forradalmasította a parfümök világát, és ma is az egyik legünnepeltebb illat. pompás frissesége mellett a természetes illatok ódivatúnak és igen költségesnek tűntek. Az első "demokratikus" parfümöt a hölgyek világszerte imádták, és még a szerényebb körülmények közt élők is megengedhették maguknak. Ma a világon már szinte minden parfümkészítő aldehideket használ. A második világháború alatt Chanel kénytelen volt bezárni divatházát, de az 50 – es évek közepén újra megnyitotta, és ismét diadalmaskodott.

A képeken a 2009-es tavaszi/nyári kollekció egy-egy darabja látható. Na, ki ne feszítene ebben egy elegáns kávézóban vagy csak úgy Párizs utcáin? :)


0 megjegyzés: