Folytatása következett

Obwohl uns Ihre Bewerbung gut gefallen hat, müssen wir Ihnen doch mitteilen, dass...

Elküldesz napi 4-5 e-mailt, felhívsz naponta egy-két munkáltatót, elmész heti egy próbanapra. Eredmény: egy csomó energiád megy el, felesleges köröket futsz, csupán rengeteg "tapasztalat" a nyereményed és havi egy válasz e-mail a következőkkel: Noha önéletrajza elnyerte tetszésünket, mégis... a folytatást tudjátok.

Hát ez van még mindig, levelezések, munkaügyi hivatalos sorban állások, és soha ki nem fizetett próbanapok. Közben meg küzdeni kell a mindent jobban tudó "barátokkal" is. Btw. néhány rossz barát nem barát többé.

Mostanra nyilvánvalóvá vált, hogy konyhai melót bizony csak tapasztalattal lehet szerezni, úgyhogy a Kochschule-ig jegelnem kell a dolgot. Addig meg csinálom, amit dob a gép. Ma minden bátorságomat összeszedve bementem a legközelebbi Bipa-ba, hogy jelentkezzek eladónak. Tökéletes nyelvtudást kérnek, úgyhogy gondoltam bemegyek, leégetem magam, és kijövök, gyakorlásnak jó lesz :)
Az üzletvezető nő sehogy sem akarta megérteni, miért akarok én - csupa gazdasági iskolát végzett fiatal lány - egy Bipában dolgozni. Jó lehet úgy élni, hogy ez érthetetlennek tűnik. Elmagyaráztam neki, hogy otthon most kicsit ciki a helyzet és én itt szeretnék élni, még akkor is, ha Bipa-ban kell dolgoznom. Ezen túlléptünk. Ő teljesen normális módon úgy irányította a beszélgetést, hogy a munka minden rossz oldaláról még időben tájékoztasson, én meg csak bólogattam, alles klar, alles in ordnung. Szerintem el sem tudta képzelni, hogy ez nekem még így is messzemenőkig jobb munka, mint amit a jelenlegi helyzetemmel kifoghatok itt vagy bárhol.
De a lényeg, hogy a gyér nyelvtudásom ellenére kaptam egy esélyt, hétfőn megyek próbanapra.

Nem adom fel, mert feladni nem szabad. Én tudom, mit akarok és szerencsére a legtöbb embernek a környezetemben ez elég ahhoz, hogy mellettem álljon. Szerencsére nem tartozom magyarázattal senkinek, de vannak barátaim, akiknek szívesen kitárom a szívem. Szűkül a kör, de talán így van jól.

0 megjegyzés: