Bokros Lajos nem a Megváltó!

Igaz, hogy most megmon'ta azt, hogy nem jó nekünk ez a válság. Meg hogy az MDF a Zegyetlen párt, amelyik igenfasza. Tette ezt ma este a Konferencia Hotelben. Avagy a Hotel Konferenciában Bokros professzor úr ingyen osztotta az észt! Jó nekünk...



Kár, hogy egyebet nem mondott, pedig más, esetleg érdekesebb gazdasági, politikai kérdésben meghallgattam volna a véleményét. Lehet, hogy az én hibám, talán kissé túldimenzionáltam Bokros urat, de őszintén szólva tőle többet vártam. Arra persze számítottam, hogy szigorú lesz majd, és összeráncolt szemöldökkel mondja meg, hogy mennyire kellene összehúzni a nadrágszíjunkat. Sohasem titkolta ilyetén véleményét...



Persze jól a képünkbe vágta, hogy ne is álmodjunk 13. havi akármiről, mert nem érdemeljük meg, rohadt adócsaló banda, különben sem volt erre soha keret. Azt viszont megérdemeljük, hogy felemeljék a nyugdíjkorhatárt, mert elöregedő társadalom vagyunk, és erről csak mi tehetünk (meg szerintem még a rómaiak is).

És amikor költségvetési politikáról, főleg válságról meg hiányról esik szó, még véletlenül se emlegessünk hiányzó közpénzeket és korrupciót! Ez csak nekem tűnik gyanúsnak?



A Bölcs Elme nagyjából olyan szintű magyarázatokat adott a jelenlegi helyzetre, hogy bevétel > kiadás = szufficit, sajnos ennél mélyebb rétegekig nem jutottunk el gazdasági kérdésekben, az egész valahogy felszínes volt és üres. Süket duma. Mellébeszélés.



Apropó, mellébeszélés. A Bokros úr által preferált MDF új, (szerintük) nem populista szlogenje:


Ehhez képest a szenvedélyes két és fél óra tartalmi menete megint csak megmaradt a "négy láb jó-válság rossz-többi párt rossz, gonosz-bezzeg ha én lennék a miniszterelnök lenne ám itt rendcsinálás" tengelyen. Hogy hogyan, arról valami halvány sejtésem van csak. Pedig én figyeltem, esküszöm!

Ez az egész olyan hatást tett rám, mint a Brian életében a Júdea Népe Front. Vagy a Júdeai Népfront. Vagy a Nemzeti Front (Köpködők!!). Csak ülnek a lépcsőn és nagyszabású tervekről álmodoznak, esetleg nagy erővel megszerkesztik a semmit - de azt legalább professzionálisan!

Az est pikantériája, hogy a megjelentek jelleme és kinézete tökéletesen tükrözte, hogy kit mivel lehet megfogni egy kampány során. És ha innen nézzük, az MDF marketingszakemberei nem is nyúltak annyira mellé - a chanell-jellegű kosztümben feszítő D. Ibolya fantasztikus dobás az ál-Louis Vuitton táskával, ál-Versace napszemüveggel a hajban rumlizó középkorú, értelmiségi/pedagógus hölgyek körében.

Úgyhogy szerintem ennyit az MDF-ről. Meg Bokrosról. Kösz, nem!

3 megjegyzés:

bukovics írta...

nem várhatod el egy választási kampány hajrájában senkitől, hogy komolyabb gazdasági kérdésekről beszéljen neked - elég, ha egy olyan illúziót tart fenn, amitől te őrá szavazol, hiszen ez a lényege egy választási beszédnek

Bokros legutóbbi programozó írása itt olvasható amúgy, ezt említette az előadásában is: http://www.es.hu/index.php?view=doc%3B21945

Kék írta...

Ha ez a valaki önmagát hajlamos a közgazdaságtan és a gazdaságpolitika atyaúristeneként definiálni, akkor engedd meg, hogy többet várjak tőle (választási kampány ide vagy oda).

Nem kell megalkudni és nem kell birkának lenni, egy hamis "úgy sem lehet jobb" mentén. Ha azt meri mondani hogy ő több, akkor legyen is több.

Köszi a linket! :)

petoczistvan írta...

pár éve voltam egy előadásán a SZE-n, akkor nagyon korrekt dolgokat mondott, jegyzeteltem is (még megvan), és nekem az jött le, hogyha ő vezetné az országot, akkor
1. kurvára fájna
2. de rendbe hozná a dolgokat