Vacsora 4 éhes vegának

Hozzávalók:
****6 szem kisebb krumpli
****fél kg pangasius halfilé (kb 2 nagyobb szelet)
****2 dl főzőtejszín
****olívabogyó
****zöldborsó
****pár ek. liszt
****só, bors
****rozmaring, őrölt szerecsendió
****füstölt sajt

A vacsit jénaiban készítettem, egymásra halmozva a hozzávalókat, mint a sima rakott krumplinál.

A halacskákat kis darabokra (2*2 cm) vágtam, sóztam, borsoztam, őrölt rozmaringgal megszórtam (nagyon erőteljes, úgyhogy csak finoman), aztán lisztbe forgattam, majd olívaolajon egy-egy percig elősütöttem mindkét felét.
A krumplit simán megfőztem héjában, megpucoltam, felkarikáztam.

A kivajazott jénaiba rétegesen tettem a krumplikarikákat, megsóztam, aztán jött egy réteg hal, néhány szem olívabogyó karikákra vágva, egy kis borsó, aztán meglocsoltam tejszínnel, és a tetejére szórtam a szerecsendiót (ezt sem érdemes eltúlozni). Még két ilyen réteg következett, a tetejét jó alaposan befedtem tejszínnel, alufóliát raktam rá, és az előmelegített sütőben 35-40 percig sütöttem.

Az alufóliát ezután levettem, megszórtam a tetejét reszelt füstölt sajttal és visszatettem még 15 percre, hogy kicsit megpiruljon és voilà kész a fini vacsi.

A nagymenők biztos bort ajánlottak volna hozzá, de nekem a jéghideg sör éppúgy megfelelt ;)
Az antivega verzióba még el tudok képzelni csirkemell filét, és a tetejére szalonnacsíkokat.

Jó étvágyat! :)

(Elkészítési idő kb 1 óra, ktg kb 1500 Ft/4fő)

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Ejnye-bejnye...
A cápaharcsát vietnamból hozzuk... az a világ túlsó fele...
és fogasból jobb is.. kevésbé zsíros a húsa....

"+++ Vásárolj hazai, friss, piacról beszerzett terméket. A külföldről származó, üvegházi, mesterségesen előállított termékek egészségtelenek és megterhelik a környezetet (adott esetben több tízezer km-t is utaznak"

Kék írta...

;)

Az van, hogy az egyik dolog, amit képtelen vagyok megenni az a hal a tóból. Tengerünk meg sajni nincsen.

De kicsavarom az egyik villanykörtét itthon, hogy ehessek pangasiust :P :))

Unknown írta...

Ő is édesvízben él....

http://www.horgasz.hu/page/200/art/2162/akt/20/html/capaharcsa-pangasius.html

Kék írta...

Jaja, vágom már, tudod arra a tipikusan iszapízűre gondoltam.

de nem is ez a gáz, utánanéztünk, a lakótársam vette észre:

2007-ben a WWF bojkott listájára is felkerült mert a tenyésztési módszerek környezetkárosodást idéztek elő. A szennyezett környezetben élő példányok húsa toxikus és mérges anyagokat tartalmazhat.
Úgyhogy pangasius kilőve, de még jó, hogy mondtad, otthon mindig ebből csinál anyu halas dolgokat és eszembe se jutott volna megnézni.

Banyek, ebből van elegem, hogy már semmit nem lehet enni, mert mindennel van vmi gebasz.

A fogas mondjuk jónak tűnik, meg abból van folyami ha jól tudom, csak azt nem tudom pl Győrben hol lehet jó minőségűt kapni. Nem hiszem hogy a tesco akváriumban jófélét tartanak :S