Mérföldkövek

Nem gondolom, hogy az alábbiakkal azonosítható az életem, csupán szerepeljenek itt ezek a gondolatok most mérföldkőként. Hogy mennyiben elérhető, elérendő és elhagyandó mérföldkőként, az egyelőre titok, számomra is... Mindenesetre kellően nagy a lépték. A távolság annál is inkább. De azért legyen.

"És egy idő múltán, még ifjúkorom virágában, fejemen fényes fekete hajjal, boldog fiatalság gyönyörét élvezve, férfikorom elején, síró és jajveszékelő szüleim akarata ellenére, hajamat és szakállamat lenyírva, sárga ruhát öltve, otthonomból az otthontalanságba távoztam..."

"Ebben a feloldódott elmeállapotban, megtisztultan, tisztán, gondoktól menten, szelíd, készséges, szilárd, nyugodt lélekkel, az indulatok legyőzésére irányítottam gondolataimat. "Ez a szenvedés" - értettem meg a valóságnak megfelelően. "Ez a szenvedés oka" - értettem meg a valóságnak megfelelően. "Ez a szenvedés megszüntetése" - értettem meg a valóságnak megfelelően. "Ez a szenvedés megszüntetéséhez vezetőút" - értettem meg a valóságnak megfelelően.
Amikor ezt felismertem, amikor ezt megláttam, gondolataim megszabadultak a kívánságok indulatától, megszabadultak a létezés indulatától, megszabadultak a tudatlanság indulatától. Felismertem: "A megváltás a megváltottban van."

// Buddha beszédei

1 megjegyzés:

ZSELENSZKY / nap / Méhdi írta...

Te tényleg eljöttél otthonról...