Magunkba zárjuk minden szeretetünket, és elfordulunk a világtól. Falakat emelünk, vannak ugyan ablakok a falainkon, de csak hogy elsötétíthessük, hogy bedezkázzuk, és így még jobban fájjon, hogy lássuk, lenne még esély, de mi döntünk, mi választunk magunknak koporsót, mi választjuk meg a halálnemet is, és nem csak a magunkét, azokét is, akik ránk támaszkodnak, akiknek talán csak mi adnánk erőt. Miért? Mert dühösek vagyunk, annyira lefoglal; úgy hisszük, jogunk van ehhez, minket már eltiport az élet, eltiport valaki, jogunk van halálnemet választani, és úgy dönteni, elveszejtjük magunkat, és akik velünk együtt vesznek el, akik elveszítik magukban azt amit mi adtunk nekik, azok majd miattunk lesznek dühösek és miattunk veszejtenek el újabb és újabb embereket. Ez az élet kincsétől való megfosztottság, ez a bosszú, a magány, a düh és a kétségbeesettség borzalmas körforgása, hogy minden koporsó kétszemélyes, és a koporsókban a helyek nem összeadódnak, hanem hatványozódnak.


7 megjegyzés:

John C. Arvay írta...

Hú, ez nagyon súlyos! Ha a kedved ilyen, remélem hamar elmúlik, mert egy kicsit - bevallom - ijesztő!

Ha tényleg így van, akár meg is oszthatnád velünk/velem az okát. Kíváncsivá tettél, mitől lehet ennyire mély a magány, a bezárkózás, és a szeretettelenség... Tényleg érdekel, mert értékes embernek tartalak az írásaid alapján.

Üdv:
A Szőr

Kék írta...

Köszönöm.

Nem történt semmi, legalábbis olyan értelemben, ahogyan általában értik. Amit írtam, az az utóbbi évek felhalmozott fájdalma, csak most egyben tört fel a felszínre.

Utaztam, de nem bőrönddel, csak a telepakolt szívemmel és most itthon vagyok, kicsomagolok. Most tisztulok, kaparom a lelkemről az odaégett szart. Ilyen darabokban jön föl.

Csak még nem vagyok olyan bölcs, hogy könnyebb legyen utána.

John C. Arvay írta...

Egyszer mesélhetnél az ilyen utazásaidról. Többet. Hosszabban. Persze, csak ha van kedved. Az sem baj, ha nem látja mindenki (ha nincs kedved ide kitenni), csak érdekelne mik történnek Benned ilyenkor. Szerintem érdekes lehet. Ha leírnád, elolvasnám. Kíváncsiságból. Szerintem érdekes csajszi vagy, és több rétegű. Tudod, mint a hagyma a Shrekben :)

Kék írta...

Köszönöm, köszönöm köszönöm
(nem tudom kezelni a dicséretet)

Nem, attól, hogy nem bőröndös utazást írtam, még valódi utazás volt, csak elindultunk, úgy hogy nem tudtuk, mi lesz belőle, és ott nem is tudtam magamra figyelni, mert folyton el kellett fojtani a gondolatokat, hogy arra tudjak koncentrálni, hogy jó helyen alszunk-e, hogy melyik irányba kell menni. És hazajöttem és egy hétig rosszul voltam. Mármint belülről, mint mikor a tested lázas és hánynod kell meg hasmenésed van, na ugyanilyen volt a lelkem. És most kijött.

Azt hiszem az ilyen utazásokkal ezért kell vigyázni, nem az a baj, hogy elvisz a réztökű bagoly, azért nem engedik el az embert így kirándulni, mert önmagára találna...

Nagyjából ennyi.
Illetve sokkal több, csak ez még nem zárult le bennem, és nem tudom mi jön még föl.

Krampi írta...

...Mert bár bámulja az ember a tükröt, átlátni mégis akkor tud rajta, ha elfogadja amit lát. Ha békét is köt vele, meglátja rejtett önvalóját. Ha örülve üdvözli ő önmagát az már azonosság, mert viszont üdvözli az a másik, aki te...

Unknown írta...

Tudod, nehezen éretettem meg,hogy az élet nem csupán szenvedés és gyötrelem, hanem ha akarjuk és ELFOGADJUK akkor sok szép pillanat, sok boldog óra, és nyugodt magány, vagy együtt töltött idő..

Néha kell, hogy fájjon, néha hiányzik, hogy fájjon.. de ez nem mindig egyenlő a tisztasággal és a tisztán látással.
Kérlek, Adri..

Kék írta...

Szerintem minden szenvedés tisztulás is egyben. Annál is inkább mert a mélypont után mindig felfelé visz az út. Csak előbb le kell érni.

Persze, elfogadom az életet, vagy legalább igyekszem, de amikor jön a fájdalom, nem szabok neki gátat, és nem szépítgetem.

Tudod, Reni, szeretek élni (halni, fájni... :) ) Nincs semmi baj, csak utat engedek a szenvedésnek amikor jön, úgy hamarabb túl vagyok rajta.