A háztájiból jelentjük!

Az úgy volt, hogy anyámék reggeltől estig dolgoznak a kormánynak és az áfaátállításnak köszönhetően, és engem hagytak itthon, hogy legyek konyhalány meg kertész ideiglenesen. És vesztükre a délutánonkénti garden trip előtt rendszeresítettem egy-egy River Cottage megnézését, amitől az embernek megjön a kedve szerintem olyan dolgokhoz is, amiről addig soha életében még csak el sem gondolkozott komolyan.

A lényeg, hogy főzőcskézni kezdtem, és egyre jobban tetszik a dolog. Rájöttem, hogy eddig azért nem főztem, mert egyszerűen unalmasnak találtam az egészet, pedig főzni tök jó, az ember ebben élheti ki leggyorsabban és legegyszerűbben a kreativitását. A legjobb, amikor az ember nem receptből főz, csak úgy intuíció alapján, azt veszi alapul, amit anyukájától hallott egyszer, vagy kinyitja a hűtőt és ötletelni kezd, hogy na vajon mi ehető süthető (főzhető) ki ebből.

Így született a mai currys csirke ötlete, aminek a receptje úgy fogalmazódott meg bennem, hogy ránéztem a vadiúj wokra, és tudtam, hogy valamit készítenem kell benne, ami zöldséges-húsos.

Íme:

Hidd el, finomabb, mint ahogy kinéz! :D De tényleg ám...

+++ Csirkecombot filéztem ki és vágtam apró darabkákra. Kevés olajon wokban apróra vágott hagymát, kevés fokhagymát és petrezselyemzöldet pirítottam. Erre rá a husit, meg némi sót és borsot, na meg curryt.
+++ Pár szem krumplit pucoltam meg, kockákra vágtam, zellerlevéllel és sóval együtt főni tettem fel.
+++ A wokban megint hagymát és petrezselyemzöldet pirítottam. Jó sok felkockázott paradicsomot, kevés hámozott uborkát, néhány szelet paprikát, és egy maréknyi kukoricát dobtam bele, egy kevés paradicsomszósszal öntöttem le. Hagytam puhulni a zöldségeket, aztán jött a fűszerezés, só, bors, curry, csípős paprika, és egy kis extraként indiai currys egres* ment bele, ami megint csak jó csípős.
+++ Amikor a zöldségek összefőttek, beletettem az időközben majdnem készre főtt és leszűrt krumplit a zellerlevelekkel együtt. Elkevertem, egy picit összefőztem ezt is és ment bele a husi. Ezután még kóstolás alapján fűszereztem.

A wokban az a jó, hogy max gázon főzhetsz, nem ég le sem a husi, sem a zöldség és jó gyorsan készen van minden. Soha többé nem akarok másban főzni, mert én mindent odaégetek! :D Szóval kezdőknek praktikus.

A fenti művelet a zöldségek szedésével és az előkészítéssel együtt nagyjából háromnegyed órát vett igénybe.

Ja igen, az alapanyagok nagy része a saját kertünkben (hirtelen ott) termett, kivéve persze a csirkét mert az úgy kelt ki (tojásból ám).

Szóval jó étvágyat annak aki elkészíti, vagy aki átjön hozzám és megkér, hogy főzzek neki! :)


És nézzetek fel a http://www.rivercottage.net/ -re, a műsort pedig a spektrumon adják!




*Indiai nővérek készítették, Bakonyszentlászlón laknak ha jól emlékszem, úgyhogy boltban ne keresd az egrest, esetleg tőlük kérhetsz :)

0 megjegyzés: